Langsung ke konten utama

IT's Me!!! Flashback, Evaluation, and Revolution

i was born in Medan, 4th April 1990. my mom and dad, they're so amazing. i was lucky to have them. i dont really remember my childhood, i only remember that my childhood was so amazing.. my family moved to Yogyakarta when i was 3. i have my young sister when i was 3. she was born in Yogyakarta, 6th December 1993. my mother said that i was so jealous with her.. (hahaha).
when i was 5, it's the first time i make a friends (i guess...). i was in kindergarten. TK ABA Al-Anab Yogyakarta. hmm,, this kindergarten still exist until now. i saw it in 2008 (The Last 'Lebaran' in Yogya until Now,, hope i can go back in new years 2011, hahaa).
and then,, my family got back to Medan. it was in 1997. i was in 2nd grade. i was school in SD Kartika 1-2 Medan. hmmm,,, after that, my family moved AGAIN to Karawang. i was in 3rd grade in SDN Pinayungan. i only play with my sister auntie called Ayu,, (and she was in 2nd grade when i was in 3rd grade.. ahhahaa) Now she was college ini ITB, Bandung (Nice Job sist!! :) )
and,,,
my family MOVED AGAIN,, to Bogor.
i was there from 4th grade until 7th grade (junior high school). when i was 4th grade until graduate from that school (SDN Panaragan 2 Bogor), i have more friends. they are so lovely. lucky to have them!! and in junior high school (SMPN 4 Bogor),, i think my friends there is more more lovely,, (because they're my elementary school, hahaa).. i have Winda Dwi Gustiana, Nitta Kusumawati,, i cant forget them. they both are my best friend!!! when i got back AGAIN TO MEDAN ... it's the 8th grade (SMPN 7 Medan) i really lost them. i was cry and cry..
you kno??!!! my junior high school in medan make me mad. i dont have friends. i only have Novira Usmana Lubis. BUT,, I really happy to have her. she was very care about me. 1 best friends is enough. after that, i continue my study to SMA Kartika 1-2 Medan. and im happy there. i have much best friends there. (Novira was in the same school with me, but we're not classmate.) in senior high school, i have Riche Trisnawati, Anisya Mardhatila, Ainun Mardiah, Sri Lestari. I loved Them. Love all of my best friends. . .

now it's time to be adult. we choose our own way with 1 dream. IPB was chosen for me to catch my dream. anisya continue her study in North Sumatera University. she take civil. Riche and Tari in UMSU, and then Ainun in UNIMED. in IPB, i meet Winda Dwi Gustiana, my junior high school friend. and Nitta in Solo.
and now in college, i have Yuliyanti, Wisma F.W, Fiki F.S.K... i have meet more friend to make me stranger,,,
my whole life, full of experience. my own experience, my friends experience,,
i love to make some dream.. i've made so many dream. it such a fun!!! its more fun if my whole dream come true...
Norway, German, Netherland, France, Switzerland, Sweeden, Hungary, Finland, Italy, Greece, and the whole world,,, i must make a foot prints there,,,,
and... i wanna be a great grade novelist!!!!!!!!!!!!!

Komentar

  1. aku punya foto kita bertiga lhoo.. yang kembaran ituu.. inget gaaak??? :D

    BalasHapus
  2. Hwaaa,,, namaku disebut... (saya bangga menjadi salah satu sobatmu) hehehe... semangkaa fikachu!!! ^^

    BalasHapus
  3. wew, gw baru tau kalo lu lulusan MEDAN!
    gw pikir produk bogor asli tau! hahahaha
    pantesan masi suka nyasar kalo naik angkot! ckckckc
    sadarlah nakkk, jangan tidur mulu kalo d angkot! hihihi

    BalasHapus
  4. ahhh,, kurang gahol nih bhektii

    BalasHapus
  5. liat blogku deh :D
    ada foto qta bertiga kembaran :P

    BalasHapus

Posting Komentar

hey hey.... mari ramaikan duniakuu

Postingan populer dari blog ini

KADO SILANG HAHAHA

ini cerita lama sih, seharusnya dikenang dengan baik. bukannya dikenang dengan 'konyol'.
perpisahan kelas waktu di tingkat 1 menuju tingkat 2 di perkuliahan yang sangat menyenangkan sehingga gw pun selalu tersenyum bahagia sibuatnya. ada tradisi kado silang. entah darimana datangnya, tapi yang jelas maksudnya supaya bisa saling MENGENANG SATU SAMA LAIN kalau pernah satu kelas. hehe..
sebut saja mawar, temen gw nitip beliin kado silangnya ke gw. katanya terserah gw apa aja boleh. batas kadonya gak boleh lebih dari 10000. gw juga agak bingung mau beliin apa. buat gw aja gw bingung mau beli apa buat kado silang.
berfikir-berfikir.... kaos kaki???? hmmm kayaknya enggak deh,, sikat gigi??? hah?? helloooo.. kotak pensil dari kaleng, kalo yang anak-anak SD lari-larian tempat pensilnya yg di dalam tas pun ikutan bernyanyi.. NO.NO.NO. pulpen, buku, pensil, penghapus?? sekalian aja seperangkat alat sekolah.. (tapi pasti lebih dari 10000) akhirnya gw beli sisir aja deh. SAYA BELI DUAA…

gak harus IPA buat jadi IPA

cerita hari ke 'sekian' gw PL. hari sabtu, masih di minggu pertama gw PL. niatnya mau nemenin temen gw buat nge lab. berhubung tema PL gw gak pake nge Lab, ya gw ikut-ikutan ajaa, hahaa. (dasar tak berpendirian).

sesampainya di lab, kita langsung di suruh duduk dan tanya-tanya. sampai akhirnya mas-masnya ngejelasin tentang proses produksi gula pasir.
dijelasin dari awal,,, bla bla blaaa,,, dengan segala macam reaksi kimia yg terjadi, dan jelas banget ngejelasinnya (kata temen gw sih jelas banget, tapi gw mah kalo udah ada kata 'kimia'nya langsung pingin kabur ke gilingan tebu).
bla bla bla, satu jam berlalu dengan penjelasan si mas-mas itu...
salah satu dari kami bertanya : mas, kok gak pake jas lab?? masnya jawab : takut jas labnya kotor... gw : langsung pingin balik dari stasiun penggilingan tebu buat liat ekspresi temen2 gw mendengar jawaban itu,, temen gw tanya lagi : pernah ada kecelakaan gak si mas di lab ini?? masnya jawab : kecelakaan??? ya jelas pernaaaahh,…